İzmir Özel Tinaztepe Hastanesi

Hasta Hakları Bildirgesi

Hasta Hakları Bildirgesi

Hasta Hakları Bildirgesi

Bir Sağlık Kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin;

    1. Hizmetten genel olarak faydalanma: 
    Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,

    2. Eşitlik içinde hizmete ulaşma: 
    Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,
    3. Bilgilendirme:
    Her türlü hizmet ve imkânın neler olduğunu öğrenmeye,
    4. Kuruluşu seçme ve değiştirme: 
    Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,
    5. Personeli tanıma, seçme ve değiştirme:
    Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini, görev ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye,
    6. Bilgi İsteme:
    Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak istemeye,
    7. Mahremiyet:
    Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya,
    8. Rıza ve İzin:
    Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya,
    9. Reddetme ve durdurma:
    Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye,
    10. Güvenlik:
    Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,
    11. Dini vecibelerini yerine getirebilme:
    Kuruluşun imkânları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye,
    12. Saygınlık görmesi:
    Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti almaya,
    13. Rahatlık:
    Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya,
    14. Ziyaret:
    Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usül ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye,
    15. Refakatçi bulundurma:
    Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkânları ölçüsünde ve tabibin uygun görmesi durumunda refakatçı bulundurmayı istemeye,
    16. Müracaat, şikâyet ve dava hakkı:
    Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türle başvuru, şikâyet ve dava hakkını kullanmaya,
    17. Sürekli hizmet:
    Gerektiği sürece, sağlık hizmetlerinden yararlanmaya, HAKKI VARDIR.